Reklamačný poriadok
Reklamačný poriadok
Reklamačný poriadok.
Obchodné meno a sídlo: Twinyx, spol. s.r.o., 811 08 Bratislava, Cukrová 2376/6,Slovenská republika
Identifikátory: IČO: 52 720 144, DIČ: 2121112686, IČ pre DPH: SK2121112686
Registrácia: Okresný súd v Bratislave, oddiel: Sro, vložka číslo: 142848/B
Preambula.
- Twinyx, s.r.o. garantuje vo vzťahu k spotrebiteľským zmluvám všetky práva dané právom Slovenskej republiky, najmä:
- zákonom číslo : 40/1964 Zb. Občianskym zákonníkom v platnom znení.
- zákonom číslo : 102/2014 Z.z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru, alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku, alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho v platnom znení.
- zákonom číslo : 250/2007 Z.z. o ochrane spotrebiteľa v platnom znení.
- zákonom číslo : 18/2018 Z.z. o ochrane osobných údajov v platnom znení.
- Zákonom číslo : 294/1999 Z.Z. o zodpovednosti za škodu spôsobenú vadným výrobkom v platnom znení.
- zákonom číslo : 391/2015 Z.z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov v platnom znení.
- akýmkoľvek iným v čase uzatvorenia obchodu platným právnym predpisom o právach spotrebiteľa.
- V záujme právnej istoty spotrebiteľa spoločnosti Twinyx, s.r.o. vydáva s poukazom na Všeobecné obchodné podmienky tento reklamačný poriadok, ktorý je súčasťou dokumentácie každej uzatvorenej spotrebiteľskej zmluvy.
Článok 1. Úvodné ustanovenia.
1. Účelom reklamačného poriadku je informovať o právach a povinnostiach spotrebiteľov a konkrétnom postupe pri zabezpečení efektívneho vybavovania prípadných reklamácií vád tovaru zakúpeného od spoločnosti Twinyx, s.r.o.
2. Reklamačný poriadok je platný pre všetky obchodné prípady konečných spotrebiteľov k:
- tovaru zakúpenému v spoločnosti Twinyx, s.r.o.,
- tovaru zakúpenému prostredníctvom e-shopu Twinyx
3. Reklamačný poriadok nie je možné použiť na reklamáciu voliteľných služieb, ktoré spoločnosť Twinyx, s.r.o. neposkytuje. V prípade ak si spotrebiteľ objednal u externého dodávateľa voliteľné služby, tieto môže reklamovať iba u tohto dodávateľa.
Článok 2. Záručná doba a záručné podmienky
1. Na zodpovednosť za vady tovaru a záruku za akosť sa vzťahujú platné právne predpisy. Twinyx, s.r.o. poskytuje štandardnú záručnú dobu na ním vyrobený a dodaný tovar v zákonom stanovenej dobe 24. mesiacov počas ktorej bude spôsobilý na použitie a na obvyklý účel a zachová si obvyklé vlastnosti. Záručná doba začína plynúť dňom prevzatia tovaru. Faktúra za tovar slúži zároveň ako záručný list.
2. Spoločnosť Twinyx, s.r.o. môže spotrebiteľovi v spotrebiteľskej zmluve poskytnúť predĺženú záručnú dobu v trvaní 36. mesiacov avšak výlučne iba vtedy, ak sú splnené kumulatívne všetky nasledovné podmienky:
- je to výslovne uvedené v uzatvorenej spotrebiteľskej zmluve /objednávke/,
- prepravu a montáž tovaru vykonáva Autorizovaný servisný partner predávajúceho,
- súčasťou montáže tovaru, môže byť osadenie vstavaných spotrebičov a drezu zakúpených spoločnosťou Twinyx, s.r.o. ako aj výrez pracovnej dosky na drez a varný panel.
3. Predávajúci nenesie žiadnu zodpovednosť ani neposkytuje žiadnu záruku:
- na tovar, ktorý nedodal.
- v prípade ak spotrebiteľ použije, namontuje, alebo osadí tovar od iného výrobcu, ktorý nezakúpil cez spoločnosť Twinyx, s.r.o. (napr. vstavané spotrebiče, drezy, batérie a pod.) a ktorý nie je vhodný na zabudovanie do nábytku, alebo nezodpovedá platným technickým normám.
- za prípadnú rozmerovú disproporciu vstupných otvorov (napr. dvier) do priestoru v ktorom má byt tovar vyložený, zmontovaný a umiestnený voči rozmerom tovaru objednaného a vyrobeného podľa požiadaviek spotrebiteľa.
4. Záruka sa nevzťahuje najmä na vady tovaru, ktoré vzniknú v dôsledku nesprávnej prepravy, manipulácie, neodbornej montáže, alebo nesprávnym používaním tovaru spotrebiteľom.
5. Zodpovednosť za vady, na ktoré sa vzťahuje záruka, nevzniká, ak vady boli spôsobené po prechode nebezpečenstva škody na tovare po jeho prevzatí spotrebiteľom, alebo vonkajšími udalosťami a nespôsobil ich predávajúci najmä:
- stratou dokladu umožňujúcej identifikovať uplatnený nárok, ak nie je možná identifikácia z dokladov predávajúceho,
- uplynutím záručnej doby tovaru,
- mechanickým poškodením tovaru,
- poškodením tovaru pri preprave vlastným dopravným prostriedkom, alebo nesprávnym uskladnením pred montážou,
- montážou pri ktorej nebol dodržaný montážny návod výrobcu, alebo používaním tovaru v podmienkach, ktoré nezodpovedajú vlhkosťou, chemickými a mechanickými vplyvmi prirodzenému prostrediu,
- neodborným zaobchádzaním, obsluhou, alebo zanedbaním starostlivosti o tovar,
- poškodením tovaru, nadmerným zaťažovaním, alebo používaním v rozpore s podmienkami uvedenými v dokumentácii, všeobecnými zásadami, technickými normami, alebo bezpečnostnými predpismi,
- poškodením tovaru neodvrátiteľnými, alebo nepredvídateľnými udalosťami,
- nekvalitným prostredím v ktorom bude tovar umiestnený /nerovnosť stien a podláh/,
- použitím sedacieho a stoličkového nábytku v inom prostredí ako domácnosti (nie je určený do reštauračných zariadení, resp. na vyššie zaťaženie ako v bežnej domácnosti!).
- Od zásielky pri prevzatí tovaru a ktorú neoznámil predávajúcemu bez zbytočného odkladu, neskoršie reklamácie tohto druhu bude možné uznať len ak kupujúci preukáže, že reklamované vady mal tovar už v čase jeho prevzatia kupujúcim.
Článok 3. Reklamačné konanie.
1. Reklamácia je uplatnenie zodpovednosti za vady výrobku. Vybavenie reklamácie je ukončenie reklamačného konania odovzdaním opraveného výrobku, výmenou výrobku, vrátením kúpnej ceny výrobku, vyplatením primeranej zľavy z ceny výrobku, písomná výzva na prevzatie plnenia, alebo jej odôvodnené zamietnutie.
2. Odborným posúdením vyjadrenie znalca, alebo stanovisko vydané autorizovanou, notifikovanou, alebo akreditovanou osobou, alebo stanovisko osoby oprávnenej výrobcom na vykonávanie záručných opráv (ďalej len "určená osoba").
3. Predávajúci je povinný riadne informovať o podmienkach a spôsobe reklamácie vrátane údajov o tom, kde možno reklamáciu uplatniť a o vykonávaní záručných opráv. Reklamačný poriadok musí byť na viditeľnom mieste, dostupnom spotrebiteľovi tak v spoločnosti Twinyx, s.r.o., ako aj na web stránke: www.twinix.sk
4. Kupujúci je oprávnený skontrolovať dodaný tovar ako aj jeho obal ihneď po doručení v prítomnosti zástupcu predávajúceho. V prípade zistenia existencie vady tovaru je zástupca predávajúceho povinný umožniť kupujúcemu vyhotoviť záznam o rozsahu a povahe vady tovaru, ktorého správnosť potvrdí zástupca predávajúceho. Na základe takto vyhotoveného záznamu doručeného predávajúcemu môže následne kupujúci odmietnuť prevziať dodaný tovar s vadou, alebo potvrdiť doručenie tovaru s vadou a následne uplatniť reklamáciu vád tovaru u predávajúceho, alebo určenej osoby. V prípade, ak kupujúci odmietne prevziať dodaný tovar s vadou, všetky účelne vynaložené náklady na vrátenie tovaru predávajúcemu znáša predávajúci.
5. Spotrebiteľ môže uplatniť reklamáciu osobne, alebo písomne (reklamačné tlačivo predávajúceho, list, e-mail) v spoločnosti Twinyx, s.r.o. v ktorej je prijatie reklamácie možné s ohľadom na predávané výrobky, alebo u určenej osoby, ktorá je povinná reklamáciu vybaviť. V spoločnosti Twinyx, s.r.o. musí byť počas prevádzkovej doby prítomná osoba poverená vybavovať reklamácie. S ohľadom na potrebu transparentnosti pri vybavovaní reklamácií sa telefonické reklamácie bez ich následného osobného, alebo písomného potvrdenia spotrebiteľom neakceptujú.
6. Ak spotrebiteľ uplatní reklamáciu, spoločnosť Twinyx, s.r.o., alebo ním poverená osoba je povinný poučiť spotrebiteľa o jeho právach podľa všeobecného predpisu; na základe rozhodnutia spotrebiteľa, ktoré z týchto práv spotrebiteľ uplatňuje, je povinný určiť spôsob vybavenia reklamácie:
- ihneď, v zložitých prípadoch najneskôr do 3 pracovných dní odo dňa uplatnenia reklamácie,
- v odôvodnených prípadoch, najmä ak sa vyžaduje zložité technické zhodnotenie stavu výrobku, najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie.
Po ukončení spôsobu vybavenia reklamácie sa reklamácia vybaví:
- ihneď, v odôvodnených prípadoch možno reklamáciu vybaviť aj neskôr,
- vybavenie reklamácie však nesmie trvať dlhšie ako 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie.
- Po uplynutí lehoty na vybavenie reklamácie má spotrebiteľ právo od zmluvy odstúpiť, alebo má právo na výmenu výrobku za nový výrobok.
7. Predávajúci je povinný na požiadanie orgánu dozoru preukázať kópiu potvrdenia o prijatí reklamácie, dôvody, pre ktoré nie je možné rozhodnúť os spôsobe vybavenia reklamácie ihneď a pre ktoré nie je reklamáciu možné vybaviť ihneď po určení spôsobu vybavenia reklamácie, zaslanie, alebo výsledky odborného posúdenia a kópiu dokladu o vybavení reklamácie.
8. Ak spotrebiteľ reklamáciu výrobku uplatnil počas prvých 12 mesiacov od kúpy, môže predávajúci vybaviť reklamáciu zamietnutím len na základe odborného posúdenia; bez ohľadu na výsledok odborného posúdenia nemožno od spotrebiteľa vyžadovať úhradu nákladov na odborné posúdenie ani iné náklady súvisiace s odborným posúdením.
9. Ak spotrebiteľ reklamáciu výrobku uplatnil po 12 mesiacoch od kúpy a predávajúci ju zamietol, osoba, ktorá reklamáciu vybavila, je povinná v doklade o vybavení reklamácie uviesť, komu môže spotrebiteľ zaslať výrobok na odborné posúdenie. Ak je výrobok zaslaný na odborné posúdenie určenej osobe, náklady odborného posúdenia, ako aj všetky ostatné s tým súvisiace účelne vynaložené náklady znáša predávajúci bez ohľadu na výsledok odborného posúdenia. Ak spotrebiteľ odborným posúdením preukáže zodpovednosť predávajúceho za vadu, môže reklamáciu uplatniť znova; počas vykonávania odborného posúdenia záručná doba neplynie. Predávajúci je povinný spotrebiteľovi uhradiť do 14 dní odo dňa znova uplatnenia reklamácie všetky náklady vynaložené na odborné posúdenie, ako aj všetky s tým súvisiace účelne vynaložené náklady. Znova uplatnenú reklamáciu nemožno zamietnuť.
10. Predávajúci je povinný pri uplatnení reklamácie vydať spotrebiteľovi potvrdenie. Ak je reklamácia uplatnená prostredníctvom prostriedkov diaľkovej komunikácie, predávajúci je povinný potvrdenie o uplatnení reklamácie doručiť spotrebiteľovi ihneď; ak nie je možné potvrdenie doručiť ihneď, musí sa doručiť bez zbytočného odkladu, najneskôr však spolu s dokladom o vybavení reklamácie; potvrdenie o uplatnení reklamácie sa nemusí doručovať, ak spotrebiteľ má možnosť preukázať uplatnenie reklamácie iným spôsobom.
11. Predávajúci je povinný o vybavení reklamácie vydať písomný doklad najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie.
12. Predávajúci je povinný viesť evidenciu o reklamáciách a predložiť ju na požiadanie orgánu dozoru na nazretie. Evidencia o reklamácii musí obsahovať údaje o dátume uplatnenia reklamácie, dátume a spôsobe vybavenia reklamácie a poradové číslo dokladu o uplatnení reklamácie.
13. Práva zo zodpovednosti za záručné vady zaniknú, ak neboli uplatnené v záručnej dobe.
14. Vybavením reklamácie nie je dotknuté právo spotrebiteľa na náhradu škody podľa osobitného predpisu - zákona číslo: 294/1999 Z.z. o zodpovednosti za škodu spôsobenú vadným výrobkom v platnom znení.
Článok 4. Spôsob vybavenia reklamácie.
1. Predávajúci je povinný vybaviť reklamáciu a ukončiť reklamačné konanie jedným z nasledujúcich spôsobov:
- odovzdaním opraveného tovaru,
- výmenou tovaru,
- vrátením kúpnej ceny tovaru,
- vyplatením primeranej zľavy z ceny tovaru,
- písomnou výzvou na prevzatie predávajúcim určeného plnenia,
- odôvodneným zamietnutím reklamácie tovaru.
2. Pokiaľ ide o odstrániteľnú vadu a nedôjde k inej dohode, bude reklamácia vybavená nasledujúcim spôsobom:
- predávajúci závadu odstráni a to bez zbytočného odkladu,
- predávajúci vadný tovar, alebo jeho diel vymení za nový (závisí to na rozhodnutí predávajúceho).
3. Pokiaľ ide o vadu, ktorú nemožno odstrániť a ktorá bráni tomu, aby mohol byť tovar riadne užívaný, ako bez vady, má kupujúci právo na výmenu tovaru, alebo má právo od zmluvy odstúpiť. Tie isté práva prislúchajú kupujúcemu, ak ide síce o odstrániteľné vady, ak však kupujúci nemôže pre opätovné vyskytnutie sa vady po oprave, alebo pre väčší počet vád tovar riadne užívať.
4. Spoločnosť Twinyx, s.r.o. môže vybaviť reklamáciu po dohode s prihliadnutím na rozhodnutie kupujúceho:
- výmenou tovaru za tovar iný, funkčný, rovnakých, alebo lepších technických parametrov,
- vystavením dobropisu na vadný tovar.
5. Vybavenie reklamácie sa vzťahuje len k popisu vady uvedenej kupujúcim. V ostatných prípadoch môže predávajúci ponúknuť kupujúcemu možnosť opravy poškodeného tovaru za úhradu nákladov spojených so servisným zásahom a opravou takéhoto tovaru.
6. Reklamácie sa vybavujú výhradne v mieste prevádzky predávajúceho. Výnimku tvoria špeciálne prípady, pri ktorých je potrebné posúdiť reklamáciu v mieste montáže / umiestnenia tovaru.
7. Reklamácia musí byť podaná písomne, faxom alebo e-mailom na tlačive uverejnenom na: www.twinyx.sk resp. prístupnom v spoločnosti Twinyx, s.r.o.
8. Záručná doba sa predlžuje o dobu, po ktorú kupujúci nemohol používať tovar z dôvodu záručnej opravy tovaru.
9. Ak predávajúci kupujúcemu reklamáciu zamietne má kupujúci právo uplatniť si svoje práva v zmysle platných právnych predpisov o ochrane spotrebiteľa, alebo cestou súdneho konania.
10. Náklady spojené s reklamačným konaním budú uplatňované v súlade s platnými právnymi predpismi.
11. Ak spoločnosť Twinyx, s.r.o. spotrebiteľovi reklamáciu zamietne, má tento právo uplatniť si svoje nároky podľa platných právnych predpisov o ochrane spotrebiteľa, alebo cestou súdneho konania.
12. Vybavením reklamácie nie je dotknuté právo spotrebiteľa na náhradu škody podľa osobitného predpisu - zákona číslo: 294/1999 Z.z. o zodpovednosti za škodu spôsobenú vadným výrobkom v platnom znení.
13. Spotrebiteľ má právo obrátiť sa na predávajúceho so žiadosťou o nápravu, ak nie jej spokojný so spôsobom, ktorý predávajúci vybavil jeho reklamáciu, alebo ak sa domnieva, predávajúci porušil jeho práva.
14. Spotrebiteľ má právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu subjektu alternatívneho riešenia sporov, ak predávajúci na žiadosť o nápravu odpovedal zamietavo, alebo na ňu neodpovedal do 30 dní odo dňa jej odoslania. Riešenie sporu sa v takomto prípade v plnom rozsahu spravuje zákonom číslo: 391/2015 Z.z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov v platnom znení. Návrh podáva spotrebiteľ príslušnému subjektu alternatívneho riešenia sporov; možnosť obrátiť sa na súd tým nie je dotknutá. Zoznam subjektov alternatívneho riešenia sporov je dostupný na stránke https://www.mhsr.sk ; spotrebiteľ má právo voľby na ktorý z uvedených subjektov alternatívneho riešenia spotrebiteľských sporov sa obráti. Spotrebiteľ môže na podanie návrhu na alternatívne riešenie svojho sporu využiť platformu pre riešenie sporov on-line, ktorá je dostupná na webovej stránke https://ec.europa.eu/consumers/odr./.
Článok 5. Záverečné ustanovenia.
1. Reklamačný poriadok je verejne prístupný zákazníkom v sídle spoločnosti na internetovej stránke: www.twinyx.sk a každý zákazník je s ním oboznamovaný aj individuálne pri každom realizovanom obchodnom prípade.
2. Spoločnosť Twinyx, s.r.o. si vyhadzuje právo na úpravu reklamačného poriadku tak, aby zodpovedal platnej právnej úprave a zaručoval vo vzťahu k reklamáciám všetky zákonom garantované práva. V prípade ak by v čase reklamácie právna úprava poskytovala spotrebiteľovi viac práv ako reklamačný poriadok, platí bez ďalšieho právna úprava.
3. Reklamačný poriadok je platný odo dňa jeho vydania a nadobúda vo vzťahu k zákazníkovi účinnosť dňom uzatvorenia príslušnej spotrebiteľskej zmluvy na dodávku tovaru.
V Prievidzi dňa: 20. júna 2022.
Potvrdenie spotrebiteľa: Potvrdzujem prevzatie Reklamačného poriadku pred podpisom spotrebiteľskej zmluvy.